Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Första dagen...

Av Malin Johansson - 3 december 2012 09:43

Jaha då var det första dagen i bloggen ;).


Vaknar som vanligt och känner igen känslan av att jag vill ligga kvar i sängen. Men det är bara att kliva upp, klockan har redan blivit snozad två tillfällen och den låter hemskt när den larmar. Hatar min väckarklocka!


Innan barnen kommer ner har jag hunnit med att dricka två muggar kaffe och duschat. Känns rätt ok nu igen. Men jag önskar ändå att jag faktiskt skulle kunna få stanna hemma idag jag är rätt trött i kroppen, trots att jag älskar mitt jobb och har världens bästa jobb. Denna känslan har jag bråkats med nu ett tag, en slags uppgiven känsla tycker jag att jag bär med mig. Vet inte varför det är så egentligen.


När jag tittar ut så ser jag att snön har börjat falla ute och ser glädjen i barnens ögon. Jag känner deras känsla värmer min kropp alltid lika kul att uppleva ett barns lycka.


Tillsammans med vår hundvalp som är en stor hundvalp, han väger väl en 45 kg och är 7 månader beger jag mig ut på en promenad. Han ser så rolig ut när han upptäcker att marken är kall och att det yr runt honom med all snö som faller. Ska bli kul att vara med honom denna vinter, det verkar som han är väldigt exalterad över snön.


Hoppsan klockan har flygit iväg och jag ska vara hos tandläkaren nu! Kommer in i deras väntrum helt stressig och tror att de redan har ropat upp mitt namn... visar sig efter en stund att de är försenade, typiskt min vanliga otur, kunde jag ju tagit det lite lugnt hade jag inte behövt stressa. Men men det är bättre att vara i tid än att komma försent eller för den delen inte komma alls.


Fick eloge för att jag sköter mina tänder bra och att det inte ser ut som jag äter godis eller annat sött... då syntes det inte att jag smällde i mig en halv kartong Paradis igår. Hahaha jag är en hejjare på att dölja saker och ting, kan undra om min familj är lika blinda???


Jaha och efter tandläkarbesöket var det bara att bege sig till jobbet, men shit vad det har snöat på den korta stunden, bilen är vit istället för svart.


När jag kommer till jobbet så känner jag direkt att en värme fyller mig då deltagarna och kollegorna blir glada när jag kommer. Hur kan det komma sig att det är så svårt att masa sig till detta fantastiska jobb där jag är så uppskattad? Hmm... jag får nog fundera på det för jag tycker det är jobbigt att ha det så varje morgon och varje kväll.


Ha en god dag vita land, nu ska jag återgå till jobbet. Jag ska även ta med mig tanken"en dag i taget"... när det gäller godis ;).

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin Johansson - 4 december 2012 14:53

Idag är en ny dag där jag ytterligare vaknar och har dåligt samvete för något jag gjort dagen innan... helt otroligt att jag får brottas med den känslan om och om igen, att jag aldrig kan lära mig.   Denna gången är det att jag har lyckats kränga...

Av Malin Johansson - 2 december 2012 22:35

Jaha,så har jag då äntligen hittat hit ;-). Det har tagit mig rätt lång tid men äntligen ska jag få utlopp för all text jag velat skriva ner. Känslor och tankar som ibland sätter igång mig till att lägga massa negativ energi som borde gå till anna...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards